“Shμt μp! Jαngαn Hεrεt Nama Aku Untuk Mαrkεting Sαmpαh..” Drαma Antara Iqbal dan Michael Ang Tεrus Pαnαss

Pengarah tersohor tanah air, Michael Ang memberikan kata-kata peri.nga.tan kepada usahawan penuh g0s.sip, Iqbal Zulkefli supaya t.ak membawa masuk namanya dalam drama mar.ke.ting yang tu.lar baru-baru ini.

Dengan na.da yang te.gas Michael,beliau ti.dak menghi.rau.kan atau ke.sah dengan keme.wa.han yang dimiliki oleh Iqbal dan mencadangkan Iqbal mencari fi.gu.ra yang lain untuk dijadikan mo.dal mar.ke.ting sam.pah.

Berikut merupakan petikan kata-kata pe.das Michael kepada saudara Iqbal:

“S.h.u.t u.p! Ada aku ki.sah kereta kau sejuta ke RM20,000. Kereta RM3 juta pun aku t.a.k ki.sah atau cem.bu.ru! Tapi jan.gan he.ret nama aku untuk mar.ke.ting sam.pah ini semua.

“Satu dah di.am, kau cari aku pula buat mo.dal kau? Macam inilah, nak ta.yang kereta kat muka aku silakan sebab memang boleh sewa kereta itu.

“Sama juga beli jam beratus ribu suruh siap balut semua tapi yang beli cuma satu je. Pro.pa macam ni orang akan bercakap ya.

“Satu nasihat, orang akan bercakap ya. The truth will be told! Simpan pro.pa dan ke.bo.do.han itu. Pergi cari orang lain untuk vi.ral.kan diri sendiri,” ujar Michael.

Dalam pada itu, Michael juga me.ne.kan.kan ke.la.ku.an Iqbal hanya pernah dibincangkan sekali sahaja menerusi sesi siaran langsung baru-baru ini.

“Kau dah pa.rah ni. Are you de.lu.sio.nal ker apa? Baik pergi jumpa dok.tor sa.kit ji.wa! Or you are just pla.ying d.u.m.b?

“Berhari aku cakap pasal kau? Kau duduk bumi mana eh? Kau memang ka.ki be.lit.lah! Aku cakap pasal kau sekali je, masa live dengan Datuk Vida! Ber.pen.ya.kit rupanya kau ni!” tambah Michael lagi.

Ren.te.tan itu,  Iqbal tampil ber.sua.ra bagi menjaga nama baiknya setelah beberapa hari namanya disebut-sebut.

“Bertahun-tahun saya simpan nombor Mr. Ang jika suatu hari saya mahu terbitkan filem, tetapi Mr. Ang telah melon.tar.kan fit.nah terhadap saya.

“Kata sua.ra saya ke.pit macam pon.dan pen.cen,” jawabnya.

Pada masa yang sama, Iqbal juga bersedia untuk mempamerkan semakan pendaftaran kenderaan me.wah yang dimilikinya sebagai buk.ti dirinya mampu.

Keadaan menjadi se.ma.kin ga.wat apabila Michael muncul dengan membuat sesi siaran langsung bersama DSV membincangkan semula berkaitan ‘dra.ma mar.ke.ting’ ter.jah rumah Iqbal seawal 3 pagi dan drama-drama yang ti.dak masuk a.k.a.l lain.

Semoga perkongsian ini dijadikan iktibar dan pengajaran untuk semua.

 

Sumber:

[1] Rujukan dan Gambar Utama: Gempak.com

[2] Gambar-gambar lain: Instagram ahmadiqbalzulkefli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *